فراخوان فستیوال موسیقی فردا

گروه موسیقی یارآوا خود رابرای برگزاری فستیوال موسیقی مدرن با عنوان فستیوال موسیقی فردا آماده می کند.  ندا عیوض زاده مدیر برنامه ریزی گروه موسیقی یارآوا با اعلام این خبر افزود: گروه موسیقی یارآوا در دهمین سالگرد تاسیس خود، تا به حال چهار برنامه را به اجرا گذاشته است. برنامه های دهمین سالگرد، با خلوت موسیقی بیست و نه که به موسیقی ایرانی با سرپرستی حامد زند کریم خانی اختصاص داشت آغاز شد. در ادامه در دو شب پیاپی و در برنامه های خلوت موسیقی سی و سی و یک، آثاری از مانی قدرت نما فیلمساز جوان ایرانی به نمایش درآمد. در برنامه ی نخست، تعدادی ویدئوآرت بر روی موسیقی هایی از کیاوش صاحب نسق، شاهرخ خواجه نوری و ... به نمایش درآمد و در ادامه مستندی از پشت صحنه ی رسیتال پیانوی شاهرخ خواجه نوری در تالار رودکی پخش شد. در شب دوم نیز سه فیلم کوتاه که یکی از آن ها مروری است بر قطعه ی پل آجری اثر ابولفضل رهبریان برای فلوت سلو، با نوازندگی مهرداد غلامی به نمایش درآمد. این سه برنامه با همکاری آموزشگاه موسیقی زند در سالن کنسرت مرکز آموزش موسیقی هنگام برگزار شد. در چهارمین و آخرین برنامه ی گروه که به بزرگداشت امیر اشرف آریان پور در خانه ی هنرمندان اختصاص داشت، مهرداد غلامی و نیکا افاضل به اجرای موسیقی پرداختند و در ادامه فیلمی با نام "ای دریاچه" اثر ابوذر کبیری به نمایش درآمد. در این برنامه حمیده جعفری (مدرس دانشگاه و از شاگردان آریان پور)، محمد متوسلیان (کارگردان و بازیگر سینما) و مهدی ستایشگر (سردبیر مجله ی هنر موسیقی) به ترتیب به سخنرانی پرداختند. پایان بخش این برنامه نیز اهداء لوح تقدیر به آریان پور و سخنرانی اعتراض آمیز وی در خصوص جامعه ی موسیقی ایران بود.
عیوض زاده در ادامه گفت: مهمترین برنامه ای که گروه موسیقی یارآوا برای دهمین سالگرد تاسیس خود در نظر گرفته، برگزاری فستیوال موسیقی مدرن با عنوان فستیوال موسیقی فردا می باشد. فستیوال موسیقی فردا قصد دارد که در پنج روز به اجرای آثاری شاخص از آهنگسازان نوگرای ایران و جهان  بپردازد. هدف از برگزاری این فستیوال، معرفی آثاری از آهنگسازان ایرانی در کنار آهنگسازان شاخص موسیقی قرن بیستم و بیست و یکم می باشد.

وی ادامه داد: در کنار این آثار، فستیوال موسیقی فردا با اعلام فراخوانی در نظر دارد که از آهنگسازان ایرانی برای همکاری و نوشتن اثر یا آثاری برای ترکیب هایی که در فراخوان عنوان شده، دعوت به عمل آورد. مدیر برنامه ریزی گروه افزود: این آثار توسط شورایی متشکل از فوزیه مجد، شاهرخ خواجه نوری و کیاوش صاحب نسق مورد بررسی قرار گرفته و به فراخور نزدیک بودن زبان قطعه های رسیده به دفتر فستیوال، با فضای کلی قطعات ارائه شده در آن، آثاری را انتخاب و برای اجرا معرفی می کنند.
عیوض زاده در پایان گفت: چند روز از اعلام این فراخوان می گذرد و مهلت ارسال آثار تا بیست و پنج مهر ماه می باشد و تا این لحظه قراری برای تمدید آن در نظر گرفته نشده است.

علاقه مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر و یا اطلاع از تغییرات احتمالی و ... به فهرست اصلی سایت گروه موسیقی یارآوا، قسمت فستیوال موسیقی فردا رجوع کنند.

تاریخ انتشار: ۱۳۹۰/۰۷/۱۶